Uczciwe SEO

Ile trwa pozycjonowanie SEO i co wpływa na widoczność strony?

Spis treści

Ile trwa pozycjonowanie

Pozycjonowanie SEO, czyli optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych, jest jak podróż w nieznane. Wszyscy chcemy odnaleźć się na szczycie pierwszej strony wyników wyszukiwania w Google – jednak ile czasu musi minąć, aby nasza strona osiągnęła pozycje w „TOP’ach”? To pytanie zadaje sobie wielu właścicieli stron internetowych, jednak odpowiedź może być zaskakująca – nawet 95% nowo utworzonych stron nie trafia do TOP10 w ciągu pierwszego roku działalności.

Ile trwa pozycjonowanie strony WWW – najważniejsze informacje

  • SEO to proces długoterminowy i wymagający stałej pracy
  • Pierwsze efekty pozycjonowania to zazwyczaj od około 3 miesięcy do nawet 12 miesięcy
  • Na pozycjonowanie SEO oddziałuje wiele czynników
  • Praca nad pozycją strony w wyszukiwarce Google wymaga czasu
  • SEO to maraton, a nie wyścig

 Proces pozycjonowania strony a czas oczekiwania na efekty

Nasze doświadczenie pokazuje, że pozycjonowanie stron w Google to proces długoterminowy, którego pierwsze efekty możemy zaobserwować po około 3 miesiącach. Natomiast w przypadku branż o wysokiej konkurencyjności, czas oczekiwania na wymierne rezultaty może wydłużyć się nawet do 12 miesięcy. Niemniej każdy specjalista SEO przyzna, że działania SEO to proces nieustanny, który trzeba pielęgnować i rozwijać, aby utrzymać wysoką pozycję strony. Pamiętaj – SEO to nie wyścig, a maraton.

W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy, od czego zależy czas pozycjonowania strony internetowej, jakie czynniki wpływają na szybkość osiągania wyników oraz co możesz zrobić, aby przyspieszyć ten proces.

Kluczowe czynniki, które wpływają na czas pozycjonowania strony

Pozycja strony w organicznych wynikach zależy od kilku kluczowych czynników. W naszej wieloletniej praktyce dostrzegliśmy, że poprawa pozycji strony uzależniona jest od:

Wiek i historia domeny

Wiek domeny jest jednym z istotnych elementów wpływających na proces pozycjonowania. Nasze doświadczenie pokazuje, że starsze domeny często cieszą się większym zaufaniem wyszukiwarki Google. Według wyliczeń Ahrefs, zaledwie 5.7% nowych stron osiąga pozycje w TOP 10 w ciągu pierwszych 182 dni od indeksacji.

Jednakże sam wiek domeny nie gwarantuje sukcesu. Kluczowa jest historia domeny – to, w jaki sposób była wykorzystywana w przeszłości. Jeśli domena była wcześniej używana do praktyk spamowych lub naruszała zasady Google, może to znacząco wydłużyć proces pozycjonowania.

Konkurencyjność branży

Kolejnym istotnym czynnikiem jest poziom konkurencji w danej branży. W sektorach o wysokiej konkurencyjności, gdzie wiele firm inwestuje w SEO od lat, proces wypozycjonowania strony przez Google może być znacznie dłuższy.

Co więcej, jeśli mierzymy się z dużą ilością konkurentów, którzy dodatkowo dysponują większym budżetem, tym trudniej będzie nam odnieść sukces w pozycjonowaniu strony. Wówczas ważne jest, aby wszystkie działania prowadzić maksymalnie skutecznie. Jak uniknąć błędów w pozycjonowaniu i zmaksymalizować jego efekty? O tym przeczytasz w naszym artykule „Dlaczego pozycjonowanie SEO nie działa i nie przynosi efektów?

Jak wspomnieliśmy, budżet stanowi fundamentalny czynnik wpływający na tempo osiągania wyników. Im więcej środków jesteśmy przeznaczyć na pozycjonowanie, tym więcej działań jesteśmy w stanie zrealizować. Co jednak ważne – mówimy nie tylko o środkach w postaci pieniędzy, ale również czasu i własnego zaangażowania.

Warto pamiętać też, że w przypadku rozbudowanych serwisów, szczególnie sklepów internetowych, proces pozycjonowania jest bardziej czasochłonny niż w przypadku prostych stron z kilkoma zakładkami. Wynika to z konieczności optymalizacji większej liczby podstron i treści.

Ponadto, nasze obserwacje wskazują, że skuteczne pozycjonowanie wymaga systematyczności działań i odpowiedniego wykorzystania dostępnych zasobów. Szczególnie istotne jest to w przypadku nowych stron, które potrzebują minimum kilku lub kilkunastu miesięcy pracy, aby zbudować odpowiedni autorytet w internecie.

Ile trwa pozycjonowanie w Google dla różnych typów stron?

Po wielu latach pracy w branży SEO możemy przedstawić pewne ramy czasowe dla różnych typów witryn. Przyjrzyjmy się, jak długo trwa pozycjonowanie w zależności od rodzaju strony. Pamiętajmy jednak, że są to wyłącznie pewne obserwacje, a rzeczywisty czas potrzebny na wypozycjonowanie strony może różnić się w przypadku Twojej strony internetowej.

Nowe strony internetowe

W przypadku świeżych stron internetowych proces pozycjonowania wymaga szczególnej cierpliwości. Nasze doświadczenia pokazują, że pierwsze efekty SEO pojawiają się w takich przypadkach zwykle po 3-4 miesiącach regularnej pracy. Jednakże, na w pełni zadowalające pozycje trzeba zazwyczaj poczekać 8-12 miesięcy, a czasami nawet ponad rok.

Istniejące witryny

Strony z długą historią mają znaczącą przewagę w procesie pozycjonowania. Przede wszystkim, Google traktuje długo działające strony jako bardziej wiarygodne źródła informacji – o ile w trakcie ich istnienia algorytm Google nie uznał ich za negatywne oraz strony te nie otrzymały żadnych kar od Google. W naszej praktyce zauważyliśmy, że domeny z kilkuletnim stażem, na których prowadzono zgodne z wytycznymi działania SEO, osiągają znacznie szybsze rezultaty.

Sklepy internetowe

Pozycjonowanie sklepów internetowych to najbardziej złożony proces. Większe projekty e-commerce wymagają dużych nakładów czasu oraz pracy, a czas oczekiwania na efekty pozycjonowania to zazwyczaj 6-12 miesięcy.

Warto zauważyć następujące prawidłowości w czasie pozycjonowania sklepów:

  • Optymalizacja dużego e-commerce wymaga zazwyczaj przebudowy struktury menu, tworzenia unikalnych opisów dla kategorii i produktów
  • Rozbudowane strony z wieloma podstronami potrzebują więcej pracy, co przekłada się na dłuższy czas osiągnięcia widocznych efektów

Według wyników ankiety przeprowadzonej przez Matta Diggity na osobach z branży SEO, około 75% stron osiąga widoczność w wynikach wyszukiwania w okresie od 6 do 12 miesięcy. Natomiast tylko 17% witryn uzyskuje efekty w ciągu pierwszych 6 miesięcy. Pozostałe osoby wskazały, że na wyniki czekają powyżej roku czy nawet dwóch lat.

Od czego zależy pozycjonowania i jego czas trwania. Jak przyspieszyć czas trwania pozycjonowania strony w Google?

W procesie pozycjonowania stron wyróżniamy trzy kluczowe etapy, z czego każdy z nich wymaga określonego nakładu czasowego. Jeśli jednak zależy nam na przyspieszeniu procesu pozycjonowania, wymaga to strategicznego podejścia i odpowiednich narzędzi. W naszej praktyce zauważyliśmy, że właściwe działania mające na celu optymalizację strony internetowej mogą znacząco skrócić czas oczekiwania na efekty pozycjonowania strony lub sklepu internetowego. Przyjrzyjmy się sprawdzonym metodom oraz temu jak długo trwa każdy z etapów i co wpływa na ich skuteczność.

Audyt i optymalizacja techniczna strony pod kątem SEO

Rozpoczynamy od audytu SEO, który pozwoli nam rozeznać się w aktualnej sytuacji na stronie. Dzięki temu otrzymamy komplet danych, który umożliwi nam obranie konkretnej strategii SEO.

W ramach audytu analizujemy m.in.:

  • Szybkość i wydajność strony
  • Poprawność meta danych
  • Strukturę serwisu i przekierowania
  • Optymalizację obrazów
  • Błędy 404 i inne problemy techniczne

Audyt wykonujemy zawsze na samym początku, jednak bardzo ważnym jest, aby cyklicznie go powtarzać i na bieżąco analizować sytuację na stronie.

Tworzenie i optymalizacja treści

Optymalizacja treści to proces ciągły, który wymaga systematycznej pracy. W naszej praktyce zauważyliśmy, że im częściej aktualizujemy treści na stronie, tym częściej odwiedzają ją roboty indeksujące. Tym samym nie wystarczy jedynie „dokładać” nowych treści czy słów kluczowych, a równie ważna jest też cykliczna optymalizacja i odświeżenie starego contentu.

Podczas optymalizacji treści skupiamy się na:

  • Dostosowaniu contentu do aktualnych trendów
  • Poprawie użyteczności
  • Aktualizacji nieaktualnych fragmentów
  • Dodawaniu nowych, wartościowych materiałów

Podobnie jak w przypadku audytu, tak samo w kwestii contentu, działania te mają charakter powtarzalny.

Budowanie profilu linkowego

Linkowanie strony jest kolejnym stałym elementem procesu, który trwa przez cały okres pozycjonowania serwisu. Pierwsze efekty link buildingu będą szły w parze z pierwszymi efektami pozycjonowania i mogą być widoczne po 2-3 miesiącach, jednakże pełne rezultaty ujawniają się zwykle po 6-12 miesiącach konsekwentnych działań.

W procesie budowania profilu linkowego kluczowa jest systematyczność. Nasze doświadczenie pokazuje, że skuteczne linkowanie wymaga publikacji co najmniej kilku wartościowych backlinków miesięcznie. Ważne jest przy tym stwierdzenie „wartościowych” – zdecydowanie lepiej unikać linków pochodzących ze spam domen czy nierzetelnych źródeł.

Przyspieszenie procesu pozycjonowania wymaga strategicznego podejścia i odpowiednich narzędzi. W naszej praktyce zauważyliśmy, że właściwe działania mające na celu optymalizację strony internetowej mogą znacząco skrócić czas oczekiwania na efekty pozycjonowania strony lub sklepu internetowego. Przyjrzyjmy się sprawdzonym metodom.

Wnioski

Podsumowując nasze rozważania, pozycjonowanie strony w Google wymaga przede wszystkim cierpliwości i systematycznego działania. Pierwsze efekty zauważymy zwykle po 3-4 miesiącach, natomiast pełne rezultaty mogą być widoczne dopiero po roku systematycznej pracy.

Skuteczne pozycjonowanie opiera się na trzech filarach: odpowiedniej optymalizacji technicznej, wartościowych treściach oraz przemyślanej strategii linkowania. Nasze doświadczenie pokazuje, że pominięcie któregokolwiek z tych elementów znacząco wydłuża czas osiągnięcia wysokich pozycji.

Pamiętajmy, że pozycjonowanie to nie sprint, lecz maraton. Regularne monitorowanie postępów, unikanie częstych zmian strategii oraz skupienie się na jakości działań pozwolą nam osiągnąć trwałe rezultaty w organicznych wynikach wyszukiwania.

Popraw widoczność strony w Google z UczciweSEO

Jeśli szukasz kogoś, kto wspomoże Cię w kwestii pozycjonowania i pomoże Twojej stronie osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania – sprawdź ofertę pozycjonowania stron i sklepów internetowych z UczciweSEO. W naszej pracy zawsze stawiamy na transparentność, szczerość i uczciwość, a przy tym pełne zaangażowanie w każdy projekt. Dzięki temu nasi Partnerzy mogą pochwalić się znakomitymi wynikami.

W UczciweSEO specjalizujemy się również w reklamach Google Ads oraz optymalizacji konwersji (CRO).

Picture of Jan Maciaszek – Specjalista SEO/ADS

Jan Maciaszek – Specjalista SEO/ADS

Swoją przygodę z e-commerce i marketingiem internetowym rozpoczął od praktyk w naszej firmie na stanowisku copywriter. Obecnie odpowiada za prowadzenie działań SEO (szczególnie pod kątem kreacji i optymalizacji treści w serwisach) i reklamę Google ADS. Prywatnie pasjonat dobrej kuchni, zdrowego odżywiania i sportu, który każdą wolną chwilę stara się spędzić aktywnie

Zapytaj o uczciwe SEO / ADS

510 442 282

pomoc@uczciweseo.pl

Wyślij formularz

Umów Konsultacje

Sprawdź podobne wpisy