PrestaShop czy Shoper?

PrestaShop czy Shoper?

PrestaShop czy Shoper?

E-commerce jest rodzajem handlu, który w przeciwieństwie do standardowego odbywa się za pośrednictwem internetu. Stały rozwój nowych technologii, wszechobecna sieć i możliwości, które niesie za sobą internet sprawiły, że e-commerce w ostatnich latach znacząco rozkwitł i coraz mniej naciska na sklepy stacjonarne. Wiele branż już teraz przenosi swój biznes do sieci, a w kolejnych latach z całą pewnością będziemy świadkami kolejnych takich zmian. Z tego też powodu warto poświęcić chwilę czasu temu jak w zasadzie rozpocząć handel online? W tym celu bardzo pomocne mogą okazać się gotowe platformy e-commerce, które umożliwią szybkie i łatwe wejście do świata handlu internetowego. W Polsce jednymi z najczęściej wybieranych platform są PrestaShop oraz Shoper. Pozostaje jednak pytanie, która z nich jest najlepsza i oferuje największe możliwości? Sprawdź nasze zestawienie PrestaShop vs Shoper już teraz!

PrestaShop vs Shoper – podstawowe informacje

Zacznijmy od przedstawienia zarówno platformy PrestaShop, jak i Shoper. Obydwie cieszą się dużym uznaniem oraz popularnością. W przypadku pierwszej z wymienionych platform – funkcjonuje ona na licencji Open Source, co oznacza, że zakładając sklep PrestaShop uzyskasz dostęp do kodu sklepu online i będziesz mógł dokonywać w nim indywidualnych zmian. jednak PrestaShop jest dobrym rozwiązaniem głównie do sklepów małych, w których nie będzie dużej ilości produktów. W porównaniu do tego sklep Shoper opiera się na modelu SaaS, który oferuje użytkownikowi gotowe oprogramowanie jako usługę. Na pierwszy rzut oka mogłoby wydawać się, że w takim zestawieniu wygrywa opcja z Open Source, prawda? Przyjrzyjmy się jednak temu bardziej szczegółowo. PrestaShop udostępnia nam sam „silnik” do sklepu, jednak byśmy mogli go wykorzystać potrzebujemy specjalistycznej wiedzy i dużego doświadczenia w e-commerce. Oznacza to, że osoby początkujące mogą mieć olbrzymi problem, aby zacząć działalność z modelem Open Soruce. Natomiast model SaaS daje nam gotowe rozwiązanie, które swobodnie możemy wykorzystywać, nie posiadając przy tym specjalnych zdolności i dużego doświadczenia. Śmiało można więc uznać, że sklep Shoper jest o wiele bardziej atrakcyjny dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z e-commerce, ale równie dobrze spisze się on osobom, które na e-commerce zjadły zęby.

Cena PrestaShop i Shoper

Kolejnym czynnikiem, który może okazać się decydujący w wyborze platformy e-handlu jest jej cena. Kiedy wyszukamy informacji na temat PrestaShop od razu natrafimy na to, że jest ona darmową platformą. Z jednej strony jest to prawda – za założenie sklepu PrestaShop nie musimy płacić, jednak nie oznacza to, że nie poniesiemy innych kosztów. W przypadku tej platformy musimy zapłacić za domenę i hosting, a także za wszystkie specjalne usługi, wsparcie techniczne, wtyczki czy aktualizacje. Oznacza to, że w teorii darmowa platforma wygeneruje ukryte i dodatkowe koszty, które często mogą okazać się bardzo wysokie. Z drugiej strony mamy platformę Shoper, która dostępna jest w comiesięcznym abonamencie, którego cena zaczyna się od 79 zł. Niemniej dzięki temu dostajemy pełne oprogramowanie, specjalistyczne wsparcie techniczne, wiele dodatków, aplikacji i integracji, które wyróżnią Twój sklep na tle konkurencji i ułatwią Ci zarządzanie.

PrestaShop i Shoper – czy warto?

Zakończmy nasze porównanie PrestaShop vs Shoper i podsumujmy je odpowiadając na pytanie – czy warto? Jeśli zestawimy je sobą i porównany, dostrzeżemy, że obydwie platformy oferują bogatą ofertę motywów i szablonów sklepu, każda z nich jest popularna i dość prosta w obsłudze (PrestaShop dla bardziej zaawansowanych). Kiedy jednak spojrzymy na cennik PrestaShop i Shoper widzimy, że pierwsza z platform może wiązać się z ukrytymi kosztami, druga zaś ma bardzo przejrzyste ceny i zwyczajnie wiemy w co inwestujemy. Dodatkowym atutem, który warto podkreślić w przypadku Shoper’a to fakt, że jest to polska platforma, dzięki czemu posada on możliwość połączenia konta z wieloma funkcjami na krajowym rynku, w tym np. Allegro. W przypadku PrestaShop funkcje te są ograniczone. Biorąc pod uwagę wszystkie „za i przeciw” możemy uznać, że zwycięzcom tej batalii zostaje Shoper, który będzie najlepszym wyborem, aby zacząć e-handel!

Uczciwe pozycjonowanie SEO i reklama Google Ads

W dzisiejszym dynamicznym świecie online, gdzie skuteczna obecność w wyszukiwarkach i precyzyjna reklama stanowią klucz do osiągnięcia sukcesu biznesowego, w Exelmedia wychodzimy z ofertą uczciwego pozycjonowania SEO i efektywnej reklamy w Google Ads. Zapoznaj się z naszą propozycją i podnieś poziom swojej widoczności na uczciwych warunkach.

Dowiedz się więcej na temat uczciwych praktyk SEO i zapoznaj się z akcją społeczną, promującą uczciwe pozycjonowanie i reklamę w Google – #NABICIWSEO.

Podobne wpisy

  • Uczciwość i biznes – czy zawsze idą ze sobą w parze?

    Co to jest uczciwy biznes? Uczciwość w biznesie to nie tylko wyznaczanie sobie jasnych granic etycznych i moralnych, ale także konsekwentne działanie zgodnie z nimi. W praktyce oznacza to transparentność w relacjach z klientami, partnerami biznesowymi i pracownikami. Uczciwy biznes to również szacunek dla reguł rynkowych, konkurencji fair play oraz odpowiedzialność społeczna. Czy uczciwość w…

  • Jak wybrać agencję SEO (i nie tylko)? Pułapki i triki w nieuczciwych współpracach

    Loading the Elevenlabs Text to Speech AudioNative Player… Czy zawieranie umów z agencjami SEO musi być ryzykowne? Wiele firm, chcąc zwiększyć swoją widoczność w internecie, decyduje się na współpracę z różnymi wykonawcami usługi pozycjownowania. Często jednak ta decyzja wiąże się z obawami i ryzykiem. Jak uniknąć pułapek i na co zwrócić szczególną uwagę, podpisując umowę…

  • Uczciwe i nieuczciwe praktyki agencji SEO

    W czasach, gdy widoczność w wyszukiwarkach decyduje o sukcesie wielu firm, współpraca z odpowiednią agencją SEO może być kluczem do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Optymalizacja SEO stron internetowych, czy też budowa strategii linkowania to działania, które mają na celu zwiększenie ruchu na stronie i konwersji. Jednak w tej dynamicznej branży, obok profesjonalistów dbających o długoterminowy rozwój…

  • Strategia niszy w branży dziecięcej – jak od zera zbudować pozycję lidera w e-commerce?

    Artykuł pochodzi z magazynu Branża dziecięca nr 4/2020 1. Tło gospodarcze Epidemia koronawirusa pozbawiła źródeł utrzymania wiele małych i średnich przedsiębiorstw. Spustoszeniu uległy również tradycyjne formy handlu. Wielkopowierzchniowe galerie zostały zamknięte, a małe osiedlowe sklepiki musiały dostosować się do restrykcji i ograniczyć swoją działalność. Co w takiej sytuacji może zrobić właściciel sklepu z zabawkami bądź artykułami…

  • WooCommerce czy Shoper?

    WooCommerce czy Shoper? Handel internetowy, zwany równie często e-commerce to coś, co w ostatnim czasie bardzo mocno zyskało na popularności. Podczas pandemii wiele osób korzystało z zakupów przez internet i widząc, jakie niesie to korzyści, możliwości i oszczędność czasu zostało już przy tej formie zakupów. Widząc to duża liczba sklepów stacjonarnych zaczyna przenosić swoje biznesy…

  • Widoczność vs. Konwersja w SEO – jak widoczność wpływa na sprzedaż?

    Konwersja czy widoczność w kontekście usługi pozycjonowania to częsty dylemat, który towarzyszy przedsiębiorcom. Czy decydując się na pozycjonowanie SEO, większe znaczenie powinna mieć dla nas widoczność naszej strony, czy jednak w głównej mierze powinniśmy oceniać efekt pozycjonowania przez pryzmat konwersji sprzedażowej? Ważne informacje: Pozycjonowanie a widoczność i konwersje – od czego zacząć? Punktem wyjścia do…